Monday, January 24, 2022

Karakondžula – Beer Metal Review

Demo – Beer Metal

Godina – 2012

Izdavač – Grim Reaper Records
Za današnju recenziju sam pripremio nešto meni nostalgično, što pamtim još iz perioda srednje škole. Izdanje koje je sasvim slučajno otkrilo jedno nevinašce od 15-16 godina na YouTube-u dok je sa radoznalošću istraživao pesme domaćih metal bendova, među kojima se našao ovaj nečastivi krstitelj koji iskvaruje “dobru” decu i pretvara ih u perveznjake i alkose koji cugaju dvolitre, žderu rakiju, i prizivaju đavola ispod jorgana u veštičjem času kad prođe ponoć dok TV još gori, a čuju se jezivi ženski glasovi koji zapomažu dve reči na engleskom u ovo nesveto doba, a te reči su OH i YEAH.
Vežite se narode, VREME JE ZA KURVE I ALKOHOL!

Karakondžula je bio srpski black/thrash metal bend iz Šida, koji su oformili gitarista Igor Poprocki i vokalista Goran Jelić 2011. godine. Ubrzo nakon što se oformio bend, pridružuje im se Nikola Slavujević na poziciji bass gitare. U 2012. godini su objavili njihov demo “Beer Metal” pod srpskom izdavačkom kućom Grim Reaper Records, na CD-u i kasetama.
 Pitate li se zašto sam izabrao baš ovaj bend i baš ovo izdanje da radim recenziju? Pre svega, jer je ovo bend i izdanje koje se ne sme zaboraviti.
Imao sam priliku da ih vidim i čujem uživo na njihovoj nažalost jedinoj svirci, u Kulturno obrazovnom centru Šid, Avgusta 2016. godine.

Za tu svirku je na poziciji bass gitare bio Pakost (Pavle Bojković), koji svira u bendovima Aura Mortis, BegUsToStop, Flesh Cult i Redenik. Momci su to veče bili veoma napaljeni za sviranjem, svedoci su čuli kako kroz te zvučnike izbija sila koja vrišti koliko su željni žestine i pičoka.
O čemu se tačno radi kad je reč o “Beer Metal” demu? Otprilike samo ime sve govori, pivo i metal, a pored toga mizantropija i kurve.
Velika šteta što se ovakav bend raspao ubrzo nakon svoje svirke u Šidu.

Za sobom su ostavili ovu lepu perverziju od dema i jedan split što su radili sa beogradskim death metal bendom Scaffold.Jedno kratko ali jebitačno izdanje od 5 pesama koje su isključivo o gore navedenim temama, sa agresivnim vokalima i slasnim black/thrash riffovima, gde se čuje uticaj bendova poput Bathory, Aura Noir i Ketzer.Lepo je isproduciran od strane Srđana Ranisavljevića (Putrid Blood), koji je znao kako da jasno izrazi u zvuku šta ovaj bend želi, i nije me izneverio.
  Voleo bih da je ovaj bend imao priliku da uradi EP ili full-length album, makar bio jedini koji bi slušao. Igor Poprocki je par godina nakon raspada ovog benda oformio blek metal bend Soul Butcher, za koji se nadam da će jednog dana uspeti u punoj postavi da ostvari taj neostvareni san Karakondžule.Za sve one koji čitaju ovo, ukoliko niste čuli za bend Karakondžula, ne ustručavajte se da čujete ovaj izliv oldskul crnila koje je „Beer Metal” demo, možda nije ono što tražite, ali nećete zažaliti od onoga što ćete dobiti.

U slučaju da vam se ne svidi, savetujem vam da sledeći put kad odlučite da ponovo poslušate ovaj demo, prvo popijte 666 litara rakije i onda odvrnite, ukoliko pre toga ne završite na ispiranju. Nadam se za one koji su kao ja imali priliku da vide Karakondžulu uživo, da ih kao ja, nikad neće zaboraviti.

Youtube