Tuesday, March 8, 2022

KRV – Grob i tama review

Album – Grob i tama

Država – Bosna i Hercegovina

Godina – 2021

Izdavač – Samoizdanje

KRV je bosanski blek metal bend iz Sarajeva, oformljen 2003. godine. Bend je od njihovog nastanka 2003. godine do raspada 2010. godine objavio 2 EP-a (Silna volja srebra, U kamenom grobu), jedan split sa bendom Foscor (The Burial's Flavours) i 3 full-length albuma (Ukleta Zemljo, Ponor, Ograma). Posle 11 godina, bend se vratio sa njihovim originalnim članovima: Kurvar (bubanj) i Ban Krvnik (vokal, gitara), sa dodatkom novog člana po imenu Kasapin (bass). Objavili su novi album “Grob i tama” kao samoizdanje 28. Juna 2021. godine, i posle su 27. Septembra objavili EP „Jama“ na 7” vinyl ploči. Danas ćemo se konkretno baviti recenzijom njihovog novog albuma Grob i tama, koji je ujedno i prvi album objavljen otkako se bend ponovo oformio.

Kad mi je kolega sa bloga poslao pesmu sa novog albuma, to je otprilike bio moj prvi susret sa bendom KRV. Pre toga nikad nisam čuo za bend, i smatrao sam da bi bilo korektno za početak preslušati njihova ranija izdanja kako bih se bolje upoznao sa njihovom muzikom. Kad sam preslušao njihova prva 3 albuma, najviše mi se od ta tri dopao album Ograma zbog mračnog ambijenta i hladnih/mizantropičnih riffova, koji su jasno izraženi u pesmama Ograma, Neposluh zmije, Iznad blata i sna, U kraljevstvu mrtvih. Postalo mi je jasno da nisu u pitanju muzičari koji se zajebavaju, već iskreno vole to što rade, i čuje se da sviraju sa iskrenim osećanjima agresije.

Sad je došao red na njihov novi album posle 11 godina otkako su se razišli. Da li se isplatilo čekati ovoliko dugo da se čuje nova KRV?

Posle slušanja albuma Grob i tama, ne bih znao kako da sročim utiske, jer mi je ovo bilo čudno iskustvo. Drugačiji je u odnosu na ono što smo navikli da čujemo na prethodna tri albuma, jer nisam primetio da ima toliko hladnih i agresivnih riffova kao što ih je pre bilo. Na albumu su pesme uglavnom sporijeg i groovy ritma sa ubačenim gitarskim melodijama, i sasvim drugačiji vokalni stil koji nema jak izražaj mržnje u pevanju, već je blago sirovo pevanje sa razumljivim tekstovima. Kad sam čuo prvu pesmu Troglavi, dosta je obećavala, ali kad je došao red na pesmu Iskasapljen, odatle se sve promenilo. Celo ovo slušanje bih sročio kao da sam otvorio da pijem hladno pivo koje je prijalo u početku, ali posle par gutljaja sam primetio da je pivo pomalo izlapelo. Možda je problem u meni sa obzirom da su idalje sveži utisci slušanja ranijih albuma i što sam imao visoka očekivanja za nov album, ili bendu stvarno treba malo vremena da se “vrati na noge“ sa obzirom da im je ovo prvi album koji su objavili posle 11 godina.

Ovaj album je dobro isproduciran i ima nečeg dobrog što se može naći, ali ne ostavlja pretežno jak utisak. Ne bih rekao da je album Grob i tama loš, vrlo naprotiv, samo meni iskreno nije približno dobar kao njegovi prethodnici. Za mene lično, prva tri albuma, pogotovo Ograma, su idalje neprevaziđeni i vrlo dobro odrađeni za svoje godine. Ne bih znao koju pesmu da izdvojim sa ovog albuma kao meni najdražu sem prve pesme Troglavi, koja iako je obećavajuća, ono što sledi posle nje nije mnogo ispunilo. Još uvek nisam čuo Jama EP koji je izašao ukratko posle ovog albuma i ne znam šta mogu od istog očekivati, ali nadam se da će se KRV potruditi da sledeći album odrade bolje i da istim vrate svoj kultni status. Za one koji nisu poslušali album Grob i tama, slobodno preslušajte ukoliko ste zainteresovani, ali nemojte mnogo očekivati. U svakom slučaju, verujem da će se naći ljudi kojima će se svideti ovaj album.