Friday, March 4, 2022

OLD NIGHT - Ghost Light review

Album – Ghost Light

Država – Hrvatska

Godina – 2022

Izdavač – Solitude Productions

Old Night je hrvatski melodic doom metal bend iz Rijeke, oformljen 2015. godine, čiju postavu čine Matej Hanžek (lead vokal, ritam gitara), Ivan Hanžek (lead gitara, vokal), Bojan Frlan (lead gitara), Luka Petrović (bass, vokal) i Nikola Jovanović (bubanj). Objavili su svoj treći album “Ghost Light” 4. Marta 2022. godine pod ruskom izdavačkom kućom Solitude Productions, na kom se nalazi ukupno 8 pesama. Kad sam preslušao starije pesme benda Old Night, odmah mi se svideo njihov romantičan/melanholičan stil zvuka, i više puta sam iz šale govorio: “This band would give new Opeth a run for their money“. Dakle, šta sam zaključio nakon slušanja njihovog trećeg albuma Ghost Light?

I u ovom slučaju važi to isto pravilo, “This band would certainly give new Opeth a run for their money“. Šalu na stranu, kazaću ukratko da je ovo zaista odličan album. Kako počinje album sa instrumentalnim uvodom Strange Lights On The Moor, očekivanja postaju sve veća i veća. Čim je počela sledeća pesma Sacred South, od tog trenutka je moj um mentalno zalutao u neopisiv i magičan svet u kom duh majke prirode vlada čitavu večnost. Pesme na ovom albumu dominiraju sa melanholičnim melodijama,prekrasnim klin pevanjem i povremenim growl vokalima. Bend se obično bavi tematikom smrti, ljubavi, života i gubitka, i tekstovi na ovom albumu nisu izuzetak, lepo su napisani da nose sa sobom jaku poruku intimnog koncepta zalaženja u najmračnije strane čovekovog uma.

Bilo bi nepošteno izostaviti iz cele priče omot albuma koji je radio umetnik “All Things Rotten”, stilski je prelepo odrađen i lepo predstavlja vizualni prikaz muzike benda Old Night. Stvorenje na omotu me jako podseća na biće vendigo ili leshen iz Witcher igrice, što mi se dodatno svidelo. Jedva sam čekao da ovaj album izađe da preslušam uz prvu jutarnju kafu, i moram priznati da mi je ovo bilo i više nego dobro jutro. Nemam ništa drugo što mogu reći u vezi albuma Ghost Light osim da vredi preslušati i da je idealan za ljubitelje tradicionalnog doom metala sa atmosferom melanholije i romantike.

Pored toga što im je ovo treći album, ovo predstavlja zaključak konceptualne trilogije koja je počela od njihovog prvog albuma Pale Cold Irrelevance. Pesme su moćne i verujem da vas nijedna neće razočarati, pogotovo Sacred South, Daughter Of Summer Dawning, Cognitive Dissonance i Sworn To Deviltry, koje su meni ostavile najbolji utisak.

Za bend Old Night sam saznao preko YouTube kanala benda Zimorog, kad je Sablast na početku jednog videa predstavio njihovog basistu i osnivača Luku, kao i sam bend. Zbog toga, želim da mu se zahvalim što je spomenuo ovaj sjajan bend koji me je prijatno iznenadio. Možda je tek Mart mesec, ali za mene se ovo može vrlo lako smatrati jednim od top 10 albuma godine. Ako dođe period kada ste u teškoj depresiji i treba vam idealan album da vam ulepša dan, nadam se da će ovo biti ono što ste tražili.