Tuesday, February 8, 2022

In Cold Silence – Demo review

Godina – 2004/2012 (re-izdanje)

Izdavač – Samoizdanje/Grim Reaper Records (re-izdanje)

In Cold Silence je blek metal bend iz Inđije/Beograda koji se prvobitno zvao Nokturnal, dok je pod novim imenom bio oformljen 2002. godine. Objavili su svoj demo u Avgustu 2004. godine kao samoizdanje ograničeno na 60 kaseta. Demo je bio re-izdat preko izdavačke kuće Grim Reaper Records 7. Avgusta 2012. godine. Na njemu se nalazi ukupno 6 pesama, među kojima su dve instrumentalne numere kao intro i outro.

Bend nažalost više nije aktivan, jedini trag njihovog postojanja je ovaj demo koji će slušati mnogi entuzijasti koji vole da istražuju takozvana skrivena blaga srpske undeground metal scene. Mnogi elitisti i puristi puno pametuju kako su internet i društvene mreže uništile underground, jer se danas sa savremenom tehnologijom lako dolazi do nepoznatih bendova i više se niko ne bavi tape tradingom kao nekada, kada je ljudima delovalo zanimljivije i izazovnije da ugrabe nešto što nikad nisu čuli, a da se pritom isplati. Koliko god je ovo donekle istina, smatram da je na neki način dobro što imamo internet i društvene mreže, jer zahvaljujući istima možemo doći do ovako izgubljenog blaga koje je bilo duboko zakopano, ali ne i zaboravljeno u vremenu.

Zahvaljujući mom kolegi iz inđijskog benda Pustoš, ukazala mi se prilika da čujem In Cold Silence. Pretpostavljam da danas vrlo malo ljudi zna za njih, a verujem da bi ih mnogi cenili. Demo je toliko hladan i melanholičan, da čovek prosto ne poveruje da je ovo poteklo iz Inđije, sa obzirom koliko u produkciji i kompozicijama zvuči kao pravi zimski blek metal.

Da mi nije rekao kolega da je ovo srpski bend iz Inđije čiji je demo iz 2004. godine, pomislio bih da je neki bend iz Skandinavije i da je ovo izdanje nastalo 1994. Čuje se da je bend iz perioda kada je blek metal dominirao na ovim prostorima, kada su ljudi i muzika bili drugačiji. Verujem da je to bilo bolje vreme za starije generacije koje su proživele te godine kao zlatno doba za domaći metal, koje novije generacije poput mene nažalost neće imati priliku da prožive ili razumeju.

Ovaj demo je dobar „blast from the past“ koji će mnoge ljubitelje oldskul blek metala odvući duboko u hladnu maglovitu noć, kad se čuju čudni krici iz šume, dok je pun mesec nad crnim nebom. Za kraj ove recenzije, izdvajam pesme Eternal Winters Night, False Glow of the Light Around Me i Far Away from This Time kao meni omiljene, a vas ostavljam da se prepustite ovom užitku i poslušate In Cold Silence.