Wednesday, February 9, 2022

Invisible Hate – Holy Murder review

EP – Holy Murder

Godina – 2020

Izdavač – Samoizdanje/NecroVoid Records (kaseta)

Invisible Hate je srpski doom metal bend iz Kragujevca, oformljen 2017. godine, čiju postavu čine Petar Đorđević (vokal, gitara), Darko Milutinović (bass gitara) i Ivana Kiralj (bubanj). Bend je predstavio sebe sa svojim debi singlom “The Enlightener”, objavljen digitalno 25. Marta 2020. godine kao samoizdanje. Skoro 4 meseca nakon toga, objavili su svoj EP “Holy Murder” kao samoizdanje 23. Jula, i posle je izdat na kaseti 18. Decembra preko srpske izdavačke kuće NecroVoid Records.

Na EP-u se nalazi ukupno 4 pesama, među kojima je jedna instrumentalna i jedna obrada pesme Cromwell od finskog doom metal benda Reverend Bizarre. U tadašnjoj postavi je bubnjeve svirao Filip Ognjanović, koji je ubrzo nakon što je napustio bend 4. Oktobra, bio zamenjen sa Ivanom Kiralj. Sudeći da je bend nazvan po pesmi engleskog NWOBHM/Doom metal benda Witchfinder General, i po onome što sam čuo na EP-u, jasno je da vole doom metal da slušaju i sviraju više nego leba da jedu. Šalu na stranu, dobro je što se napokon pored toliko novih bendova pojavio jedan koji svira pod velikim uticajem majstora ovog žanra poput Black Sabbath, Pentagram, Witchfinder General, Saint Vitus i slično. U njihovim kompozicijama se čuje dosta klasičnog oldskul heavy/doom metala, sa melodičnim vokalima i blagim death growl momentima koji daju malo ekstremniji začin na celo izdanje. Tekstualno vole da ubacuju više različitih tema, varirajući sa tekstovima o drogama, ubistvu, smrti, ritualima i sodomiji.

Holy Murder je lepo isproduciran od strane Luke „Candyman“ Miloševića, koji je očigledno znao kako da se poigra sa zvukom da bi stvorio taj fuzzy i crunchy zvuk sa dozom psihodelije, baš kako ovaj pravac zahteva. Jedno kratko ali slatko izdanje od naših “dumera”, najprijatnije slušanje mi je bilo za pesmu Enochian Fall/Holy Murder, koja mi je sigurno bila “ crème de la crème“ od cele trackliste, pogotovo zbog takozvane 70’s Black Sabbath deonice koja sledi nakon bass solaže.

Invisible Hate ekipa je lepo pokazala da znaju da sviraju i stvaraju doom metal, bez potrebe za usavršavanjem jednog prostog ali značajnog muzičkog pristupa. Kroz njihovu želju za sviranjem su nama slušaocima pokrenuli još jaču želju da čujemo još od benda i nadam se da je neki full-length album u fazi pisanja i komponovanja. Verujem da će cela stvar dobro zvučati kad dođe vreme, ali do tad, izdvojite ovih neophodnih 18 minuta i nahranite vaše gladne uši sa ovom đavoljom serenadom.