Sunday, November 27, 2022

Tишина – У​в​о​д​.​.​. Recenzija

Album – У​в​о​д​.​.​.

Godina – 2022

Izdavač – Hypnotic Dirge Records/Satanath Records/The End of Times Records

Država – Kanada/Srbija

Tišina (Tишина) je kanadski melodic death/doom metal projekat iz Montreala, koji je oformio Branislav Panić. Ovaj novonastali projekat sebe predstavlja sa debi albumom „Uvod...“ koji je objavljen 30. Maja 2022. godine na CD-u (ograničeno na 1000 primeraka) i digitalno, preko izdavačke kuće Hypnotic Dirge Records (Kanada), ko-izdato sa Satanath Records (Gruzija) i The End of Times Records (Irska). Na albumu se nalazi 5 pesama, sve miksovane i masterovane u Hellsound studiju. Neki će se možda upitati zbog čega se među recenzijama našao baš ovaj projekat koji potiče iz Kanade, a ne sa balkanskih prostora. Imali bi pravo ako bi rekli da ovaj projekat na neki način odstupa, ali izabrao sam da ipak uradim recenziju zato što iza njega stoji Branislav Panić koga mnogi znaju kao frontmenom srpskog melodic black/death metal benda Bane. Bilo je mnogo sjajnih izdanja u ovoj godini i kako se bliži kraj 2022. godini, ovaj album definitivno nije smeo biti izuzetak. Mislio sam da će biti teško naći još jedan odličan album melodic death/doom kalibra pored albuma Ghost Light od hrvatskog benda Old Night, međutim tu sam pogrešio i sada je mrtva trka koje izdanje više volim od ta dva. Tišina muzički vuče inspiraciju od mnogih sjajnih bendova ove sorte poput Paradise Lost, Saturnus, October Tide, Mourning Beloveth, Doom:VS itd. Pesme imaju dosta emotivne/melanholične rifove i melodije, duboke growlove sa veoma emotivnim tekstovima poetičnog stila koji izražavaju osećanja melanholije, patnje, tuge i prisećanja. Teško je opisati rečima koliko se prilikom slušanja možete izgubiti u ovakvim pesmama koliko ponesu osećanja, pogotovo što su tekstovi veoma lične i ekstremne prirode. Pored odlične kompozicije i kreativnih tekstova, još jedan highlight albuma je produkcija za čiji miks i master se možemo zahvaliti producentu Honza Kapak, koji je u više navrata dokazao da ume da odradi svoj posao i svakom bendu pomogne da pređu sve granice.

Pitam li se da li uopšte ima šta se može zameriti ovom albumu? Vrlo je teško naći neku slabu tačku sa obzirom koliko me pogode emocije na svakom slušanju, ali jedina sitna zamerka koju bih imao je što album deluje kratko zbog dužine koja je približno 30 minuta, što vrlo brzo dovodi do okončanja ovog užitka. Još jedna stavka koju bih izdvojio je omot albuma, koji je sasvim čudno odrađen u nekom „voodoo“ stilu, i na neki način simbolizuje tišinu kao glavni centar ovog projekta. „Uvod...“ je za mene sjajno izdanje i pokazuje da Tišina kao projekat pokazuje više od samog potencijala. Nisam nimalo sumnjao, niti sam imao niska očekivanja, verovao sam da će album biti i više nego dobar sa obzirom da je kreativno delo Branislava Panića, koji je više puta dokazao da šta god uradi na kraju odlično ispadne. Iako su sve pesme na ovom izdanju sjajne, za kraj bih voleo da izdvojim meni lično omiljene numere, među njima su: Iz mrtvog ugla, Dve crne ruže i Zauvek. Predlažem svima koji nisu poslušali ovo izdanje da što pre pređu na stvar i ne gube vreme, jer znam da će se dopasti mnogim vernim ljubiteljima ovog žanra.