Search This Blog

Friday, March 11, 2022

Evil Blood – Empire of Death review

                                  Izdanje – Empire of Death (Demo)

                                                             Država – Hrvatska (pre)/Škotska (kasnije)

                                                           Godina – 2019/2021 (reizdanje)

                                                  Izdavač – Samoizdanje/Dreadful Records

Evil Blood je hrvatski speed/thrash metal bend iz Splita oformljen 1982. godine, čiji osnivač Bat Connan (vokal, gitara) je jedini preostali član od originalne postave. Ovaj bend ima čudnu ali zanimljivu istoriju, od njegovog nastanka pa sve do danas. Bend je nastao prvobitno kao Evil Blood 1982. godine i pod tim imenom je bio aktivan do 1989. godine. Kada se Bat Connan te godine preselio u London, bend je bio preimenovan u Lord of Darkness, i bio je aktivan pod tim imenom do 1995. godine, kad je bend bio preimenovan po drugi put, sa nazivom Djinn. Bend je idalje bio aktivan u Škotskoj kao Djinn sve do 2007. godine kada su se po treći put preimenovali u Beneath, dok se u Avgustu 2009. godine bend nije vratio na svoje prvobitno ime Evil Blood. Kao što rekoh, jako je čudna priča što se tiče benda koliko je menjao naziv na nekoliko godina, ali uprkos raznim promenama u postavi i nazivu, uspeo je da objavi po nekoliko izdanja od svake “inkarnacije” i da opstane. 



Ne znam kako sam saznao za bend Evil Blood, ali mi je toliko drago što jesam. Skoro sam preslušao njihov prvi demo “Midnight in a Sodom” na Bandcampu, koji je bio prvobitno objavljen 1. Januara 1988. godine na kaseti (ograničeno na 50 primeraka), pod hrvatskom izdavačkom kućom Edicija Lvxor Design. Bio sam u šoku kad sam čuo demo jer nisam mogao da poverujem koliko dobro zvuči. U njihovoj muzici sam čuo toliko uticaja prvog vala blek metala, nemačkog, poljskog i japanskog treš metala, možda čak i kanadskog spid metala. Prosto rečeno, bend Evil Blood kida! 



Konkretno izdanje o kojem ćemo pričati je njihov demo “Empire of Death”, čije su pesme bile snimljene 1989. godine kada se bend zvao Lord of Darkness. Demo je prvobitno objavljen 1991. godine kao “Seventh Sabbat” preko izdavačke kuće Darkness, na kom se nalazi par pesama sa prvog dema “Midnight in a Sodom”. Seventh Sabbat demo je bio reizdat 2019. godine pod novim imenom “Empire of Death”, sa izmenjenom tracklistom bez pesama sa prvog dema. Ovaj demo je bio ponovo reizdat 6. Juna 2021. godine preko čileanske izdavačke kuće Dreadful Records. 


Sa obzirom da sam već imao pozitivne utiske nakon slušanja prvog dema, ovo je bio samo nastavak na taj užitak. Ako ste dobro upoznati sa thrash i speed metalom 80-ih, onda znate da možete očekivati oldschool brzinu, agresiju i šibanje, sa standardnom tematikom o zlu, paklu i Satani. Empire of Death počinje sa introm Master, koji se nadovezuje sa sledećom pesmom Seventh Sabbat, koji će biti tzv. rolerkoster koji nas vodi u pakao. Kako ide ova paklena vožnja, sledi još poslastica od pesama poput Kill with Napalm, Sinful Nun, Den of Vice, Vietnam Combat Fever… ček, pa bukvalno nabrajam sve pesme. Tačno tako, sve pesme su toliko dobre da je nemoguće izdvojiti omiljenu koliko su premoćne. Jedina pesma koja mi je bila čudna je Empire of the Damned, koja me je iz nekog razloga pomalo podsećala na Panteru zbog groovy riffova i dubljih vokala, ali svakako nemam mnogo da joj zamerim iako odstupa od ostatka trackliste. 

Ovo je odlično izdanje koje me je vratilo u moje lude tinejdžerske dane iz srednje škole, kada sam voleo thrash i speed metal više nego leba da jedem. Veoma mračan, sirov, agresivan i blasfemičan demo koji će zadovoljiti hardcore ljubitelje underground i oldschool metala. Nijedna pesma vas neće razočarati, verujem da će vam se svaka svideti, pogotovo pesme Seventh Sabbat, Kill with Napalm, Sinful Nun, Den of Vice, Vietnam Combat Fever i Brutal Suicide. 


Sećam se kad sam na kraju osnovne škole otkrio slovenački bend Sarcasm, i otprilike se slična priča ponavlja sa bendom Evil Blood sad pri kraju mojih osnovnih studija. Oba benda su za mene velika iznenađenja, jer nikad ne bih poverovao da su nastali ovakvi bendovi u bivšoj Jugoslaviji, u kojoj je pretežno dominirao Ex-YU rok. Drago mi je što Bat Connan održava ovaj bend već 40 godina otkako je nastao, i što se nikad nisu razišli posle tolikih promena u postavi i nazivu. Smatram da nikad nije kasno priključiti se slušanju benda Evil Blood, i ukoliko želite da čujete njihovu muziku, možete ih potražiti i poslušati na Bandcamp stranici njihovih izdavača, ili direktno kontaktirajte članove benda koji imaju većinu njihovih izdanja digitalno.


Autor teksta-Profane Penetrator



No comments:

Post a Comment