Monday, January 31, 2022

Tryglav - Night of Whispering Souls review

Album – Night of Whispering Souls

Država – Hrvatska/Italija

Godina – 2019

Izdavač – Extreme Metal Music

Tryglav je hrvatski melodični blek metal bend koji je oformio Boris Behara 2018. godine. Objavio je svoj album prvenac “Night of Whispering Souls” na CD-u i digitalno, 31. Maja 2019. godine pod italijanskom izdavačkom kućom Extreme Metal Music.

Na ovom izdanju je Boris bio zadužen za snimanje i sviranje svih instrumenata, pisanje tekstova i kompoziciju pesama, a pored njega su učestvovali Morbid kao glavni gostojući vokal na albumu i Fabio Rossi koji je svirao lead gitaru na par pesama. Možda će nekim ljudima biti konfuzno zbog čega sam izabrao ovaj bend i njihov album prvenac sa obzirom da isključivo radimo recenzije izdanja koja su pretežno iz balkanske scene. Iako je Tryglav tehnički italijanski bend jer osnivač Boris živi u Italiji, on je poreklom iz Splita, Hrvatske i on Tryglav uvek predstavlja kao hrvatski blek metal bend. Iz tog razloga, smatram da Tryglav zaslužuje da se nađe među ostalim izdanjima koje smo dosad pokrili. Dakle, sad kad smo ovo rešili, vreme je da pričamo o albumu. Šta možete očekivati od benda Tryglav i “Night of Whispering Souls”? Album sadrži ukupno 7 pesama koje je Boris snimio u njegovom ličnom studiju, a iza mixing i mastering procesa stoji australijski producent Ryan Huthnance. Čitav album je raznovrstan, nije isključivo jedan stil koji se vrti kroz čitavo slušanje, nego iz pesme u pesmu se eksperimentiše sa stilom i brzinom. Čuje se jasno da je pored norveškog blek metala bilo dosta uticaja švedskih blek metal bendova poput Marduk, Dark Funeral i Dissection.
Album je kolekcija horor baziranih tematika, gde je svaka pesma bila inspirisana oldskul kult klasik horor filmovima poput The Thing, Friday The 13th, George Romero zombi filmovima, Evil Dead, Fright Night, Wolf i slično.
Tryglav je meni sasvim lepo predstavio svoj autorski materijal,  Ubacio je brzinu, atmosferu, agresiju, mržnju i melodije u ovim pesmama da bi napravio jedan lep album koji vredi poslušati. Sve pesme su dobre, ali bih izdvojio Under My Skin, Deadline, Evil Dead i Werewolf kao meni najdraže sa ovog izdanja. Najveća zamerka za koju se često ljudi žale je Morbidov vokalni stil, jer za mnoge slušaoce odudara od klasičnog blek metala i više ih podseća na metalcore ili moderni melodic death metal.

Pre nego što dam moje lično mišljenje u vezi ovoga, moram priznati da mi je jako smešno i simpatično, ali istovremeno i jako glupo što ljudi često brkaju Morbida koji je radio gostojuće vokale, misleći da je u pitanju Igor Kaštelfranko iz hrvatskog benda Black Cult, dok je ustvari u pitanju drugi Morbid po imenu Cain Cressall iz Australije. No, od mene iskreno što se tiče samih vokala, iako priznajem da ovo nije tradicionalan stil za blek metal, vokal sam po sebi nije loše odrađen, uprkos tome što nije baš moja šolja čaja. U svakom slučaju, vokal nije uopšte uticao ili na bilo koji način upropastio ovaj album, on za mene lično ostaje takav kakav jeste.

Neki već znaju da pored toga što se Boris Behara bavi muzikom, on ima svoj YouTube kanal po imenu BorisT. na kom često radi „Black Metal Musician Reacts“ tip videa, ali najbitnije od svega je što ima dosta sadržaja gde on i njegova devojka Susanne Luna obilaze mesta u Norveškoj, među kojima su lokacije koje su bile ključne za Norvešku blek metal scenu poput mesta gde su se Mayhem slikali i održavali probe 80-ih, nekadašnja prodavnica Helvete (sada Neseblod records), Fantoft crkva, grob Euronymousa i slično. Savetujem vam da ukoliko niste posetili Borisov kanal, odgledajte njegov sadržaj, nećete zažaliti, pogotovo zbog videa u kojima obilazi te kultne blek metal lokacije.
Priča se da se radi na novom Tryglav albumu i da bi trebalo tokom ove godine da bude završen i konačno objavljen. Nadam se da ono što nam je Boris spremio za predstojeće izdanje da će biti još bolje i još interesantnije, i da će biti još više zainteresovanih ljudi da poslušaju drugi album benda Tryglav.

Instagram