Suton – Suton review

Album: Suton

Država: Hrvatska

Godina izdanja: 2020

Izdavač-Samoizdanje

Suton je hrvatski melodični paganski blek metal bend iz Gospića. Postava benda čini Ivan Marković i Pavao Pavelić.

Objavili su svoj istoimeni album prvenac “Suton” kao samoizdanje 27. Juna 2020. godine, koji sadrži ukupno 9 pesama, među kojima se nalaze 2 instrumentalne numere kao intro i outro. Što se generalno tiče hrvatske blek metal scene, nisam mnogo upućen i slabo je pratim, ali zahvaljujući onima koji je prate i preporučuju njihove bendove, ono što sam dosad čuo su izuzetno dobri bendovi koji ostavljaju jak utisak, i bend Suton nije izuzetak. Na prvom slušanju ovog albuma, vrlo je jasno da je u pitanju tradicionalni blek metal sa melodičnim i paganskim uticajima, pesme su veoma agresivne, atmosferične i epske, sa standardnim sirovim i oštrim vokalima, hladnim zimski riffovima koji iznose jaka osećanja melanholije i patnje, gde na vrh toga dolaze klavijature kao “šlag na tortu” da sve još lepše začini. Tematika albuma je uglavnom izražaj teških osećanja patnje, tragedije i melanholije, odrađene na vrlo poetičan način.

Moram priznati da mi je vrlo drago što sam otkrio ovaj bend i što sam poslušao njihov istoimeni album prvenac, jer pored toga što je ovo blek metal kakav meni prija, takođe mi je drago što idalje postoje ovakvi bendovi koji se ne trude previše da bi zvučali dobro. Produkcijski je odrađeno kako blek metal obično zahteva da bude, hladno, agresivno ali iskreno.  Vrlo su dobro osmišljeni riffovi, veoma brzi, melodični i paganski, i dodatak atmosferičnih klavijatura se lepo uklopio u ovu jednačinu. Ne bih izdvajao omiljene numere, sve su vrlo dobre i teško je napraviti bilo kakav izuzetak među ovako lepom zbirkom pesama, album je od početka do kraja užitak za slušati. Ukoliko niste poslušali album, a poznati ste sa hrvatskom blek metal scenom i njihovim “crème de la crème” bendovima, ovo je od mene jedna topla, ali pre bih rekao “hladna” preporuka za sve one koji vole blek metal bez ikakvog kompromisa.